top of page

Sommalife

"We zijn tevreden over onze samenwerking met SSC! De professionele aanpak en het vermogen van het SSC-team om onze visie te vertalen naar tastbare resultaten, heeft ons aangenaam verrast. Voor start-ups zoals wij is de creatieve betrokkenheid van de studenten met verschillende studieachtergronden erg waardevol."

Sommalife

Sommalife is een sociale onderneming in Ghana die moderne technologie gebruikt om een duurzaam inkomen en impact te creëren in plattelandsgemeenschappen. Hun missie is om West-Afrikaanse shea boerinnen uit de armoede te halen en hen weerbaar te maken tegen klimaatverandering. 

Het doel van dit project was om Sommalife te helpen meer waarde toe te voegen aan hun bestaande shea noten en shea boter producten door gebruik te maken van hun duurzaamheid, impact, transparantie en traceerbaarheid. Het was van belang dat het resultaat van het project direct toepasbaar zou zijn na het onderzoek.

Om dit doel te bereiken zijn er verschillende analyses uitgevoerd voor Sommalife. Er is gekeken naar concurrenten, potentiële klanten, (toekomstige) regelgeving en certificeringen om een Value Proposition-framework te creëren dat de meerwaarde van Sommalife duidelijk weergeeft. Met behulp van dit framework en uitgebreidere analyses op het gebied van potentiële klanten, certificeringen en consumentengedrag is uiteindelijk een Sales Pitch opgesteld. Dit Sales Pitch stelt Sommalife in staat om hun verhaal en meerwaarde helder te communiceren naar potentiële klanten.

bottom of page